Läst i tidningen TTG Nordic i november:

Många aktörer inom den nordiska resebranschen använder sig inte av Youtube, Facebook och Twitter trots att man genom dessa kanaler kan nå miljontals kunder i Norden. Det finns en nordisk internetresebyrå Supersavertravel, som använder sociala medier aktivt och anser att det är en plats för att nå och kommunicera med målgruppen. Responsen de fått är ett vinnande koncept. Företaget Norwegian använder också Facebook och menar på att sidan idag används mycket. Dels använder företaget själva sidan för att kommunicera ut information om nya linjer, ändringar och kundtjänstfrågor, dels har de en bra dialog med kunderna och får bra information och tips från dem. Men det kanske viktigaste är att kunderna själva är väldigt aktiva och svarar på frågor å företagets vägnar.

För inte länge sen höll vi på STUA i en genomgång av Marknadsguiden som vi tagit fram i Landsbygdsturismprojektet och i den står den gyllene regeln för sociala medier:
”Sociala medier är inte marknadsföring, det är interaktion” . Värt att tänka på!

Dela den här nyheten med dina vänner