phone

Digitalakademin inleds med en kickoff där ni får träffa Google och Almi samt många andra talare för att få en inblick i digitaliseringens möjligheter.

Kickoff: 8 november kl 16:00-18:00, Culturum Nyköping

Programmet följs sedan av 4 st utbildningstillfällen med olika teman, och hålls i av en Google certifierad partnerbyrå. Programmet kostnadsfritt för alla att delta.

Du väljer om du vill delta vid ett eller flera tillfällen. Alla företag i regionen är välkomna att delta.

Utbildning 1: Närvaro online
I den första av de fyra modulerna presenteras fördelarna med att ha en närvaro online och du får kunskapen och verktygen för att skapa en hemsida. Oavsett om du skapar en ny hemsida eller om du byter ut din plattform är det viktigt att ha en genomtänkt basstruktur för att undvika problem när företaget växer.
Modulen omfattar följande verktyg: Google My Business, upprättning av hemsida och CMS, samt webbdesign.

Datum: 15 november kl 15:00-19:00, Campus Nyköping

Utbildning 2: Få fler kunder
Hur får du dina besökare att omvandlas till nya kunder? Du tjänar ingenting på att enbart driva trafik till din webbplats, utan på kunder som handlar hos dig. Med några få knep kan du öka omsättningen från din hemsida utan att spendera mer på marknadsföring. Nyckeln är att sätta sig in i hur kunden tänker – det handlar mycket om användarvänlighet.
*Modulen omfattar följande verktyg: Web Analytics, teorier om kundbeteende och användarvänlighet på nätet.

Datum: 22 november kl 15:00-19:00, Campus Nyköping

Utbildning 3: Driv trafik till din hemsida
Hur får du besökare till din hemsida? Modul tre granskar ett antal olika online-kanaler och ger dig förståelse för  hur dessa samverkar i kundens köpprocess. Syftet med modulen är att du ska lära dig att driva relevant trafik till  din hemsida.
*Modulen omfattar följande verktyg: Sökmotoroptimering (SEO), marknadsföring via sökmotorer, sociala medier och  mobil marknadsföring.

Datum: 1 december, kl 15:00-19:00 Campus Nyköping

Utbildning 4: Implementering & utveckling
I den fjärde och sista modulen kommer du att få en inblick i var och hur ditt företag kan utvecklas ytterligare. Modulen kommer ge dig en uppfattning om hur du kan följa ditt företags framgång. Den fjärde modulen ger dig också en översikt  över samspelet mellan de föregående tre modulerna och visar hur du kan fortsätta att utvecklas när utbildningen är avslutad.
* Modulen omfattar: En genomgång av ämnen såsom digital infrastruktur, sociala medier, e-postmarknadsföring, säkerhet  online och gradvis internationalisering av sidan.

6 december kl 15:00-19:00, Campus Nyköping

Digitalakademin presenteras och arrangeras av Google och Almi. Du anmäler dig här

 

Dela den här nyheten med dina vänner