Digitalakademin

Digitalakademin, utbildningsinitiativet av Almi och Google, kommer till Sörmland och Nyköping. Utbildningen gör arbetet konkret för dem som haft lite eller ingen kontakt med digitala kanaler, samt utvecklar dem som är igång och vill ta nästa steg för att skapa en närvaro på nätet.

Digitalakademin riktar sig till företagare som vill utveckla sin kunskap om digitaliseringens möjligheter. Digitaliseringen är en pågående process. Det räcker inte längre att ha en hemsida utan företagen måste vara aktiva i att driva trafik till den. Med utbildningen vill Almi ge företagen de verktyg som krävs för att de ska hänga med i utvecklingen.

På kickoffen, som efterföljs av fyra fristående utbildningstillfällen, berättar flera erfarna talare, från bland annat Almi och Google, om vad digitaliseringen konkret innebär och hur den kan användas för att utveckla företag. Representanter från två lokala företag, Stora hotellet och Kila möbler, kommer att berätta om deras digitala resa. Kickoffen är öppen för alla oavsett om man avser att delta i hela utbildningen, delar av den, eller endast utbyta erfarenheter med andra företagare på kickoffen.

Under utbildningen får deltagarna lära sig hur man bygger upp en hemsida från grunden och fokus ligger på att utforma användarvänliga hemsidor som ger fler betalande kunder. Genom utbildning i sökmotoroptimering (SEO) och utveckling av sociala medier kan företagen nå ut till en större kundkrets och spara pengar på marknadsföring.

För mer information om Digitalakademin och anmälan.

Digitalakademins Kickoff

Datum: 8 november
Plats: Culturum, Hospitalsgatan 4 i Nyköping

Tid: kl 16:00-18:00

Kontakt:
Tina Mardla, Finansieringsrådgivare Nyköping, Almi Företagspartner Stockholm Sörmland,
0155-45 10 79, tina.mardla@almi.se

Dela den här nyheten med dina vänner